Haber

Honda’nın rekor sahibi Civic Type R satışa çıkıyor

honda11. nesil Civic modelinin amiral gemisi olan 2023 Civic Type R, türkiyeGeliyor

Çığır açan Civic Type R, aerodinamik performansını iyileştirerek tasarım dahil her yönden iyileştirildi. 1965 yılında Meksika’da galip gelen modeli vurgulayan beyaz rengin yanı sıra popüler kırmızı renk seçeneğine de sahip olan Civic Type R, Türkiye’de 3 milyon 350 bin TL satış fiyatına sahip.

Intercity İstanbul Park Pisti’nde yakından deneyimleme ve inceleme fırsatı bulduğum model. hondaHot hatch segmentini temsil ediyor ve hayranlarının kalbinde özel bir yere sahip olan kırmızı bir logo ile geliyor.

hondaTürkiye Başkanı Satoru Yamada

Pist deneyimi öncesi hem model hem de Honda Türkiye’deki yenilikleri takdirle karşılayan Lider Satoru Yamada, “Honda olarak Türk otomotiv pazarındaki gelişmeler ve tüketici beklentileri doğrultusunda ürün gamımızı genişletmeye devam ediyoruz. Elektrifikasyon stratejimiz kapsamında hızla ilerliyoruz.Bunun en güzel örneği yeni Hibrit SUV modellerimiz ZR-V ve CR-V’yi yılın son çeyreğinde müşterilerimizin beğenisine sunacağız. ” Lider Yamada, 6 yıl sonra Türkiye yollarında olan yeni Civic Type R’ın Honda ekipleri tarafından özel performans sunmak için geliştirildiğini de belirtti.

Honda Türkiye Kıdemli Başkan Yardımcısı Bülent Kılıçer

Honda Türkiye Kıdemli Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer, Civic Type R hakkında şunları söyledi: “Hot hatch sınıfının en güçlü modellerinden biri olan Honda Civic Type R, 2019’da Türkiye’de segmentinin en çok satan modellerinden biri haline geldi. Performans hatchback modelimiz Civic Type R’ın 25. yılını kutladık ve nihayet Türkiye yollarına çıkacağı için heyecanlıyız.” Civic Type R’ın ürün gamı ​​içinde özel bir yere sahip olduğunun altını çizen Kılıçer, “Civic Type-R, taşıdığı özelliklerin yanı sıra muhtemelen içten yanmalı son modelimiz olması nedeniyle çok özel bir yere sahip. talep çok ama her ülke için belirlenmiş bir kota var.Bu yıl 50 adet getirmeyi hedefliyoruz ama şimdiden bu sayının artırılması için talepte bulunduk.”

Etkileyici dış tasarım

Honda’nın 1992 yılında NSX R ile başlayan performans yolculuğunda 1995 yılında Integra Type R ile kullanılmaya başlayan Type R ismi, 1997 yılında Civic ile tanıştı. Bu tarihten sonra tanıtılan her yeni Civic Type R modeli hem aerodinamik, hem performans hem de donanım olarak her zaman bir önceki modelden daha fazlasını sunmayı başarmıştır. Tıpkı 2022’de yenilenen son nesil Civic Type R gibi.

Yeni Civic Type R, hem hız performansında hem de sürüş keyfinde en üst noktaya ulaşmak için oluşturulan Ultimate Sports 2.0 konsepti kapsamında geliştirildi. Honda Civic e: HEV’nin çizgilerini temel alan yeni nesil Civic Type R’nin keskin sportif sınırları; Alçak ve geniş dış kısmı, özel olarak tasarlanmış Michelin Pilot Sport 4S lastikler, 19 inç mat siyah hafif alaşım jantlar ve onları çevreleyen şişkin çamurluk kemerleri ile tamamlanıyor.

Honda mühendisleri tarafından geliştirilen Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (CFD) teknolojisine sahip Civic Type R’ın aerodinamiği, önceki nesil Civic Type’a kıyasla sürtünme katsayısını iyileştirmek, daha kontrollü hava akışı sağlamak ve araç üzerinde ve çevresinde azaltılmış basınç değişimleri sağlamak için geliştirildi. R, ayrıca geliştirildi.

Sade ve pürüzsüz ön tamponlardaki özel kanallar, çamurluktaki hava akışını optimize ederek basıncı düşürmeye odaklanırken; Çamurluk kemeri, önceki neslin arka kapısının etrafındaki basınç dalgalanmalarını ortadan kaldırarak arka difüzöre ve spoylere daha saf bir hava akışı sağlar. Genişletilmiş alt ızgara, ön frenlere hava akışı sağlar; Bir önceki nesle göre yüzde 10 daha geniş olması ve dikey hava girişleri ile dikkat çekiyor. Ayrıca alt ızgara ile birlikte çalışan havalandırma kanalı, alüminyum davlumbazdaki hava akışını optimize etmenin temelini oluşturur. Hava direncini bastırmaya ve bastırma kuvvetini daha da artırmaya yardımcı olan yeni bir difüzör ve rüzgarlık var; Bir önceki nesle kıyasla daha geniş ve alçak arka spoyler dikkat çekiyor.

Performanslı sürüşle uyumlu kokpit deneyimi

Modelin kokpit ve iç tasarımında da yenilikler yapılmış. Yeni Civic Type R’ın içi, sürüş keyfini artırmak ve sürücünün odaklanmasını kolaylaştırmak için tasarlandı. Genel olarak, yeni Civic e: HEV’de üst düzey konfor ve pratikliği korurken; Alçak oturma pozisyonu ve ayırt edici Civic Type R kırmızı kaplamalar da kabindeki sportif otomobil hissini geliştirmek için tasarlandı.

Gelişmiş bir sürüş deneyimi sunan kokpitte, sürücü daha alçakta konumlandırılmış ancak kaportada daha fazla görünürlük, daha az kör nokta ve daha az yansıma ile görüş alanı optimize edilmiş. Bilgi ve multimedya ekranı, sürücünün yola odaklanmasını sağlamak için mümkün olduğunca merkezi olarak konumlandırılmış ve tüm kontroller kolayca erişilebilecek bir yere yerleştirilmiştir. Yeni Civic Type R’ın iç mekanının ikonik kırmızı renkleri beğenilirken; Vites kolunun yanında bulunan “Drive Mode” bölümü ile seçilebilen Comfort, Sport, Individual modunun yanı sıra, performans odaklı sürücü ayarı ve pist kullanımı için +R modu da sunuluyor. Bu modu kullanırken, Çekiş Kontrol Sistemi ve Araç Denge Yardımı (VSA) sistemi tamamen devre dışı bırakılabilir. Yeni nesil Type R ile birlikte, sürüş deneyimini tamamen kişiselleştiren, Civic Type R için dünyada bir ilk olan yeni bir Kişisel mod tanıtılıyor. Bu mod; Kullanıcının ihtiyaçlarına, tercihlerine ve sürüş ortamına en uygun ayarları yapılandırma imkanı sağlar. Honda mühendisleri, sürüş modlarının yanı sıra sorunsuz sürüş amacı ile direksiyon konusunda da değerli iyileştirmeler yapmışlar. Geri bildirimi artırılan ve gecikmesi azaltılan direksiyon simidinin direksiyon hissi iyileştirilmiş ve daha sağlam bir yapı sunulmuştur.

adrenalin standardı

Yukarıda da belirttiğim gibi Yeni Civic Type R, 2.0 litrelik VTEC dört silindirli turboşarjlı motoruyla bir önceki neslin özel versiyonundan çok daha fazla güç, tork ve performans sunuyor. Turbo, otomobilin geliştirme grubu tarafından verimliliği artıracak şekilde yeniden tasarlanırken; Turbo kanat sayısı azaltılarak optimizasyon sağlandı. Gaz akışını yüzde 13 artıran düz egzoz sistemi sayesinde motorun verimi artırılmış ve yeni üç çıkışlı art susturucu kullanılarak egzoz sesi optimize edilmiş. Ayrıca motor kontrol sistemi yenilenmiş ve Değişken Zamanlama Kontrolü (VTC) otomobilin hızlanma anındaki gaz yansıması uyarlanarak ayarlanmıştır. Böylece yeni Civic Type R’da yüksek devirlerde daha yüksek performans, düşük devirlerde daha düşük yakıt tüketimi elde edilirken; Motor, sınıfındaki en yüksek güç-ağırlık oranıyla öne çıkıyor.

Gücünü Civic Type R motorundan alan; 6500 devirde 329 PS güç, 2200-4000 devir aralığında 420 Nm tork üretiyor ve 7000 devire kadar çıkabiliyor. Buna göre yeni Civic Type R, 0-100 km/s hızlanmasını sadece 5,4 saniyede gerçekleştiriyor ve 275 km/s azami hıza ulaşıyor. Civic Type R için özel olarak güzelleştirilen altı ileri manuel şanzıman takozu, yumuşak ve akıcı vites geçişleri ile sürüş keyfini artırıyor. Vites büyütmeniz gerektiğinde araç sizi sesli ve görsel olarak uyararak gerçek zamanlama ile vites büyütmenizi sağlar.

Honda mühendisleri, bugüne kadarki en güçlü Civic Type R olmasına rağmen yalnızca 186 gr/km CO2 emisyonu ve 8,2 lt/100km (WLTP) tüketim değerlerine ulaşarak emisyon tüketimi verimliliğinde de fark yarattı. Bir önceki nesle göre aks mesafesi artırılan yeni Civic Type R’ın süspansiyon ve kontrol mantığı da salınımı en aza indirecek şekilde iyileştirildi.

Arka gövde sertliğinde yüzde 15’lik bir artış, viraj dengesini yumuşatır; Gövde sertliğini iyileştirmek için kapı açıklıkları ve şasi boyunca yapısal yapıştırıcı uygulaması gibi alanlarda önceki Type R’ye kıyasla 3,8 kat daha fazla yapıştırıcı kullanıldı. Yeni Civic Type R’de alüminyum kaput önceki çelik panele göre yüzde 43 daha hafif ve reçine bagaj kapağı yüzde 20 daha hafiftir. Ayrıca yeni modelde revize edilmiş fren kanalları ve yeni mekanik fren silindiri ve Brembo Fren Sistemi kullanılmış.

Hassas pedal ve direksiyon tepkisi sürüş keyfini artırırken, araç komutlarınıza hızlı bir şekilde gecikmeden yanıt vererek araçla bütünleşmenizi sağlar. Yine tasarlanan arka kanat aracın bastırma kuvvetine katkıda bulunarak viraj stabilitesini daha da artırıyor ve virajlardan daha hızlı çıkmanızı sağlıyor.

Honda Log R 2.0: Gerçek zamanlı performans verileri

Sürüş performansı ile ön plana çıkan Civic Type R için Honda Log R 2.0 uygulaması da güncellendi. Kullanıcıların hem yolda hem de pistte sürüş becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak için analitik sunan uygulama Honda Log R 2.0, gerçek zamanlı performans verilerini paylaşıyor. Aracın multimedya sistemine entegre edilen uygulama iki işlev sunar: “Performans İzleme” ve “Puanlama”. Performans ekranında; Motor, su ve yağ sıcaklıkları dışında direksiyon açısı, fren basıncı, gaz pedalı açısı, yalpalama oranı gibi 12 bilgi daha seçilebilir. Ek olarak, dijital lastik sürtünme döngüsü işlevi eklendi. Bu bilgiler ekranda gerçek zamanlı olarak görüntülenirken; Puanlama işlevi, kullanıcının direksiyon becerilerini geliştirmeye yardımcı olmak için sürüşü gözden geçirmesine olanak tanır. Ayrıca Otomatik Skor fonksiyonu ile şehir içi ve şehir dışı yollarda sürüş performansı değerlendirilirken; Veri Kaydı fonksiyonunda, sürücülerin pistteki sürüş verilerini kaydetmek ve analiz etmek mümkündür. AutoScore işlevindeki girdilerin her biri, kullanıcının sürüşü, uygulamada yerleşik olan Honda Ar-Ge veri tabanından türetilen algoritma ile karşılaştırılarak oluşturulur ve iyileştirmelere yardımcı olur. Bilgi Kaydı işlevi, sürücünün becerilerini geliştirebileceği noktaları belirlemesine yardımcı olan yenilikçi bir puanlama sistemi aracılığıyla ilaç başına 100’e kadar performansa dayalı puan vererek geri bildirim sağlar. App Store ve Google Play üzerinden akıllı telefonlara indirilebilen Honda Log R 2.0 uygulaması, sürücünün bilgilere ve analizlere ulaşmasını sağlarken, yeni özelliği ile akıllı telefonun görüntü işlevini araç içi hale dönüştürebiliyor. kamera.

HABER: Başkan Canözer & Fotoğraflar: Honda Türkiye & Honda

Yer: Intercity İstanbul Park Pisti

>

Kaynak: Carmedya.com / Araba

ciftlik-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu